
Jacek Lipski
Ekspert z zakresu budowania modeli biznesowych, propozycji wartości, strategii marketingowych oraz działań marketingowych dla MŚP i startupów. Od grudnia 2015 r. działa pod marką B&L Consulting jako niezależny konsultant (m.in.: audyty i strategie marketingowe oraz internacjonalizacyjne) i szkoleniowiec (m.in.: Business Model Canvas, Value Proposition Canvas, planowanie marketingowe, social media marketing, pitching). W tym okresie zrealizował ponad 20 projektów doradczych, głównie dla polskich firm produkcyjnych w związku z ich ekspansją zagraniczną (rynki: Rumunia, Bułgaria, Ukraina, Hiszpania, Niemcy, Norwegia, Szwecja, USA, Wielka Brytania). Ponadto przeszkolił i konsultował blisko 250 projektów startupowych z Lublina, Kielc, Rzeszowa, Krakowa i Warszawy, w takich projektach jak Platformy Startowe, Startup Małopolska, Przedsiębiorcze Mazowsze, Akademia Biznesu UMCS, ShareOn Academy, Dobry Pomysł (PFR) i Genesis Startup (Compensa). Od kwietnia 2019 r. koordynuje również pracę Smart Foodies Accelerator – pierwszego w Polsce akceleratora startupów z branży food tech.
Ponad 13-letnie doświadczenie zawodowe zdobywał wcześniej jako Project Manager i Social Media Manager w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art, a także w korporacyjnych działach komunikacji marketingowej (Żagiel S.A., branża finansowa, Warszawa) oraz wewnętrznej (Vattenfall Distribution Poland, branża energetyczna, Gliwice).