Podstawowym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wymaganiami, jakie stoją przed uczelniami w kontekście aktualnych kryteriów oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz przykładami dobrych praktyk, w tym opartych na międzynarodowych standardach.
Szkolenie pozwoli na przekrojowe ukazanie kluczowych z punktu widzenia akredytacji PKA obszarów funkcjonowania wewnętrznych systemów zapewniania jakości kształcenia wraz z ukazaniem praktycznych rozwiązań oraz (w przypadku zajęć o charakterze warsztatowym) wyposażenie uczestników w umiejętności identyfikowania niedostatków systemów funkcjonujących w ich uczelniach, projektowania rozwiązań projakościowych.
Co otrzymują uczestnicy?
- Materiały dydaktyczne (np. prezentacja) w formie elektronicznej lub papierowej;
- Możliwość zdalnego konsultowania z osobą prowadzącą szkolenie, zagadnień szczegółowych dotyczących szkolenia, w wymiarze i zakresie wcześniej ustalonym;
- Certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu;
- Możliwość weryfikacji postępów uczenia się i ocena efektywności szkoleń po przez wprowadzenie pre-testów i post-testów (zakres i forma do ustalenia).
Dla kogo jest szkolenie?
Dla osób bezpośrednio odpowiedzialnych za nadzór nad procesami jakościowymi w uczelni
i w funkcjonujących w niej jednostkach organizacyjnych (prorektorów, prodziekanów, pełnomocników)
Dla osób zaangażowanych w bieżące działanie systemów zapewniana jakości kształcenia (członkowie komisji i zespołów, pracownicy działów i sekcji).
Prowadzący
Ekspert ds. prawnych i formalnych aspektów kształcenia
Skutecznie wykorzystuje niemal 20-letnie doświadczenie zawodowe w obszarach prawa o szkolnictwie wyższym i nauce oraz zarządzania jakością kształcenia. Realizuje usługi prawne, konsultacyjne i audytowe w zakresie tworzenia uczelni i kierunków studiów, doskonalenia wewnętrznych systemów zarządzania jakością kształcenia, ustroju uczelni i zapewnienia zgodności jej działalności z przepisami prawa, w tym dokumentowania jej działań oraz doskonalenia wewnętrznych aktów prawnych.
Zrealizował łącznie ponad 200 działań i projektów, w tym ok. 30 przy tworzeniu kierunków studiów, poprowadził ponad 100 szkoleń dla pracowników uczelni oraz innych instytucji sektora szkolnictwa wyższego.
Przykładowy program szkolenia
- European Standards and Guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area (Europejskie standardy i wytyczne
w zakresie zapewniania jakości w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego) - Comparative analysis of Guidelines among European QA Agencies (Analiza porównawcza wytycznych europejskich agencji zapewniania jakości.)
- PKA i stosowane przez nią kryteria
- Kryteria oceny stosowane przez wybraną agencję zagraniczną
- Funkcjonowanie wewnętrznych systemów zapewniania jakości kształcenia w świetle kryteriów (zalecenia, praktyczne wskazówki), w tym:
● konstrukcja programu studiów;
● przyjęcie na studia;
● realizacja programu studiów;
● weryfikacja osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się;
● kadra prowadząca kształcenie;
● infrastruktura i zasoby edukacyjne;
● współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym;
● umiędzynarodowienie procesu kształcenia;
● wsparcie studentów;
● publiczny dostęp do informacji;
● projektowanie, monitorowanie i doskonalenie programu studiów;
● polityka jakości, skuteczność wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia. - Case study i networking
Jesteś zainteresowany/a tym szkoleniem?