- Przygotowujemy pełną analizę wybranych dokumentów strategicznych uczelni, warunków formalno-prawnych oraz stosowanych procedur w zakresie działalności naukowej lub wykorzystujemy dane z raportu po audycie efektywności działalności naukowej;
- Ustalamy zakres widoczności naukowej na podstawie parametrów bibliometrycznych ze szczególnym uwzględnieniem prominentnych tematów badawczych;
- Weryfikujemy możliwości i oczekiwania środowiska naukowego;
- Przedstawiamy raport wstępny, który jest podstawą dalszych prac z przedstawicielami uczelni nad opracowaniem założeń do polityki naukowej i/lub polityk rozwoju dyscyplin;
- Przeprowadzamy konsultacje z wybranymi, kluczowymi przedstawicielami kadr badawczych i badawczo-dydaktycznych w celu ustalenia właściwych priorytetów w poszczególnych dyscyplinach naukowych;
- Opracowujemy założenia polityki naukowej, omawiając je szczegółowo z przedstawicielami uczelni (zespół roboczy uczelni aktywnie uczestniczy na każdym etapie tworzenia dokumentów);
- Opracowujemy ostateczny kształt dokumentu i omawiamy całość podczas spotkania podsumowującego z władzami uczelni.
- Zdiagnozowany jest aktualny stan wewnętrznych regulacji dotyczących działalności naukowej;
- Oceniona jest efektywność działalności naukowej pod kątem wybranych wskaźników oraz widoczności naukowej;
- Wspólnie wypracowany dokument Polityka Naukowa lub/i polityki rozwoju dyscyplin naukowych, uwzględniający potencjał i możliwości uczelni oraz specyfikę rozwoju regionu, kraju i trendy międzynarodowe.
- Analiza wybranych dokumentów, procedur i parametrów efektywności działalności naukowej
- Wsparcie doradcze na każdym etapie tworzenia polityki naukowej lub polityk rozwoju dyscyplin
- Szkolenie ułatwiające zrozumienie procesów doskonalenia efektywności naukowej oraz wspierające tworzenie polityki naukowej lub polityk rozwoju dyscyplin
baza wiedzy
Polecane materiały z tego obszaru
„Doskonałość naukowa – trendy i wyzwania w zarządzaniu nauką” – nagranie z webinaru dr Katarzyny Świerk
Najnowsze badania statystyczne pokazują duży potencjał badawczy polskich jednostek naukowych, mierzony ilością osób zatrudnionych w obszarze B+R. Jednocześnie statystyki odnoszące się do…
Wpływ ewaluacji dyscyplin naukowych na szkoły doktorskie i proces kształcenia doktorantów [KOMENTARZ]
Zmiany na liście czasopism punktowanych będą wpływać także na kształcenie doktorantów. Ewentualna utrata uprawnień do prowadzenia szkoły doktorskiej przez daną uczelnię niesie…
„Wpływ społeczny – III kryterium w ewaluacji jakości działalności naukowej” – materiały z webinaru dr Katarzyny Świerk
Zapraszamy do obejrzenia nagrania i pobrania dodatkowych materiałów edukacyjnych z webinaru „Wpływ społeczny – III kryterium w ewaluacji jakości działalności naukowej” poprowadzonego…