Dobre uczelnie podlegają jako instytucje stałemu procesowi doskonalenia. Podnoszenie jakości zarządzania, usprawnianie kluczowych funkcji oraz procesów głównych i wspierających uczelni jest bowiem niezbędnym warunkiem tworzenia odpowiedniej wartości dla interesariuszy. Regulacje, modele instytucjonalne oraz kultura organizacyjna z czasem stają się nieadekwatne wobec zmieniających się uwarunkowań oraz nowych form rozwoju.
Dlatego funkcjonowanie uczelni wymaga regularnego diagnozowania, zasilania transferem najlepszych praktyk oraz umiejętnego wprowadzania zmian. Diagnozy organizacyjne pozwalają obiektywnie rozpoznać rzeczywistą jakość funkcjonowania uczelni i sformułować trafne wnioski naprawcze lub rozwojowe. Diagnoza okaże się użyteczna, kiedy towarzyszyć jej będzie odpowiednia wiedza, zestaw dobrych praktyk oraz doświadczenie ekspertów, pozwalające zaprojektować adekwatne dla danej instytucji usprawnienia.
Dotyczy to, w szczególności dojrzałości procesowej. Warto bowiem zdać sobie sprawę jak faktycznie przebiega realizowanie ważnych zadań uczelni oraz jak optymalnie wykorzystać zasoby i zaangażowanie osób zatrudnionych. Dlatego w obszarach wymagających interwencji lub w ramach stałego doskonalenia przeprowadzamy mapowanie, uzgodnionych z uczelnią procesów. Następnie pomagamy je zoptymalizować, dostarczając odpowiednich wzorców referencyjnych, know-how na poziomie operacyjnym oraz weryfikacji prawnej.
Dobre uczelnie podlegają jako instytucje stałemu procesowi doskonalenia. Podnoszenie jakości zarządzania, usprawnianie kluczowych funkcji oraz procesów głównych i wspierających uczelni jest bowiem niezbędnym warunkiem tworzenia odpowiedniej wartości dla interesariuszy. Regulacje, modele instytucjonalne oraz kultura organizacyjna z czasem stają się nieadekwatne wobec zmieniających się uwarunkowań oraz nowych form rozwoju.
Dlatego funkcjonowanie uczelni wymaga regularnego diagnozowania, zasilania transferem najlepszych praktyk oraz umiejętnego wprowadzania zmian. Diagnozy organizacyjne pozwalają obiektywnie rozpoznać rzeczywistą jakość funkcjonowania uczelni i sformułować trafne wnioski naprawcze lub rozwojowe. Diagnoza okaże się użyteczna, kiedy towarzyszyć jej będzie odpowiednia wiedza, zestaw dobrych praktyk oraz doświadczenie ekspertów, pozwalające zaprojektować adekwatne dla danej instytucji usprawnienia.
Dotyczy to, w szczególności dojrzałości procesowej. Warto bowiem zdać sobie sprawę jak faktycznie przebiega realizowanie ważnych zadań uczelni oraz jak optymalnie wykorzystać zasoby i zaangażowanie osób zatrudnionych. Dlatego w obszarach wymagających interwencji lub w ramach stałego doskonalenia przeprowadzamy mapowanie, uzgodnionych z uczelnią procesów. Następnie pomagamy je zoptymalizować, dostarczając odpowiednich wzorców referencyjnych, know-how na poziomie operacyjnym oraz weryfikacji prawnej.
Odpowiednio do postawionych celów, zespół doradczy Instytutu rekomenduje sprawdzone i kreatywne rozwiązania oraz wspiera uczelnie w całym procesie doskonalenia.
Zespół Instytutu Rozwoju Szkolnictwa Wyższego, kierowany przez Pana Mariusza Lorenca, z sukcesem zrealizował dla Uniwersytetu usługę audytowo-doradczą, polegającą na mapowaniu i usprawnieniu procesów w obszarze obsługi decyzji administracyjnych dla studentów i studentek. (…) W związku z powyższym z przyjemnością rekomenduję Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego jako zespół o wysokich kompetencjach w zakresie realizacji usług audytowych i doradczych, wspierających uczelnie.
Marta Komor Dyrektor Działu Komunikacji i Obsługi w SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
Wysoko oceniamy kompetencje analityczno-doradcze ekspertów Instytutu, którzy w trakcie współpracy wykazali się nie tylko bardzo dobrym przygotowaniem merytorycznym i znaczącym doświadczeniem w prowadzeniu profesjonalnych badań i analiz i przygotowaniu ekspertyz, ale przede wszystkim doskonałą znajomością i zrozumieniem uwarunkowań funkcjonowania szkół wyższych i całego systemu szkolnictwa wyższego.
Prof. dr hab.Andrzej Kaleta Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego realizował na zamówienie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie usługę, której przedmiotem było merytoryczne i legislacyjne wdrożenie przepisów Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. (…) Niniejszym zaświadczamy, iż usługa o charakterze doradczym została zrealizowana bardzo profesjonalnie i rzetelnie, dzięki wysoko wykwalifikowanej kadrze ekspertów i spełniła nasze oczekiwania. Gorąco polecamy współpracę z Instytutem Rozwoju Szkolnictwa Wyższego.
Prof. dr hab. Kazimierz Banasik Prorektor ds. Rozwoju Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wiedza uzyskana podczas współpracy z Instytutem Rozwoju Szkolnictwa Wyższego stanowi świetną podstawę do wypracowania w Uczelni systemu, który wspomoże optymalizację procesów zarządzania studiami, m.in. pozwoli na wspólne wypracowanie najlepszych rozwiązań i ułatwi korzystanie z niezbędnych wytycznych i wzorów dokumentów. Zespół Instytutu Rozwoju Szkolnictwa Wyższego może pochwalić się ogromną wiedzą i profesjonalizmem. W pełni polecam współpracę z IRSW, w zakresie usług audytowych i doradczych, wspierających doskonalenie funkcjonowania uczelni.
Dr Magdalena Dubiella Polakowska, prof. AMiSNS/ Rektor Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu
Nasze doświadczenie pozwala nad rekomendować Instytut Rozwoju Szkolnictwa Wyższego jako rzetelnego i zaangażowanego partnera. Otrzymaliśmy merytoryczne i techniczne wsparcie na wysokim poziomie. (…) Jak najbardziej polecamy współpracę z Instytutem w rozwijaniu i doskonaleniu różnych obszarów edukacji wyższej.
Dr Magdalena Mazik-Gorzelańczyk, prof. WSZiB / Rektor WSZiB w Poznaniu
Instytut jako partner konferencji Innovation Edu Trends przygotował i poprowadził panel dyskusyjny. W trakcie dyskusji paneliści podzielili się doświadczeniami oraz praktycznymi poradami, dotyczącymi planowania i wdrażania nowych rozwiązań informatycznych w sektorze edukacji wyższej.
Przeprowadziliśmy usystematyzowaną diagnozę obszaru kształcenia w Uczelni, dzięki której Władze Uczelni uzyskały przekrojową, obiektywną wiedzę na temat silnych i słabych stron dotychczas stosowanych rozwiązań w analizowanym obszarze.
Dokonaliśmy diagnozy procesów obszarze obsługi spraw studenckich, a następnie pomogliśmy w ich usprawnieniu i wypracowaniu jednolitego standardu ich realizacji w jednej z największych uczelni niepublicznych.
Najnowsze badania statystyczne pokazują duży potencjał badawczy polskich jednostek naukowych, mierzony ilością osób zatrudnionych w obszarze B+R. Jednocześnie statystyki odnoszące się do…
Jakie działania należy brać pod uwagę zarządzając obszarem kształcenia? Jak poszczególne działania wiążą się ze sobą? Jakich błędów i dlaczego warto się ustrzec?
Porozmawiajmy o szczegółach i razem dobierzmy najlepsze dla Państwa rozwiązania. Prosimy o podanie swoich danych kontaktowych. Skontaktujemy się najszybciej jak to możliwe.