Szkolenia wewnętrzne
i otwarte
Dopasowane do indywidualnych potrzeb kadry uczelni
Do kogo skierowane są nasze szkolenia?
Pracownicy administracji
Kadra zarządzająca
uczelnią/instytutem naukowym
Pracownicy naukowi
i dydaktyczni
Doktoranci
Najbliższe szkolenia otwarte
Obowiązki uczelni i innych jednostek naukowych w zakresie ochrony środowiska – jak w praktyce je realizować, przygotować się do kontroli i uniknąć sankcji
Termin:
16 – 17.10.24 r.
Cena:
1099 zł netto
Miejsce:
Online | MS Teams
Czas trwania:
2 dni
Łącznie 16 godz.
DROPOUT – skuteczne sposoby przeciwdziałania wczesnemu porzucaniu studiów
Termin:
30.10.24 r.
Cena:
PROMOCJA 799 zł netto 899 zł netto
Miejsce:
Online | MS Teams
Czas trwania:
1 dzień (8 godz.)
Tworzenie kierunku studiów w szkole wyższej – krok po kroku
Termin:
7.11.24 r.
Cena:
PROMOCJA 699 zł netto 799 zł netto
Miejsce:
Online | MS Teams
Czas trwania:
1 dzień (8 godz.)
Jak tworzyć studia o profilu praktycznym?
Termin:
14.11.24 r.
Cena:
PROMOCJA 699 zł netto 799 zł netto
Miejsce:
Online | MS Teams
Czas trwania:
1 dzień (8 godz.)
Ewaluacja i doskonalenie progamów studiów
Termin:
21.01.25 r.
Cena:
PROMOCJA 699 zł netto 799 zł netto
Miejsce:
Online | MS Teams
Czas trwania:
1 dzień (8 godz.)
Obszary i tematy szkoleń
- Wybrane wewnętrzne akty prawa w uczelni – krok po kroku
- Standardy i zarządzanie jakością kształcenia
- Budowa nowoczesnych wewnętrznych systemów zarządzania jakością kształcenia
- Organizacja i prowadzenie studiów wyższych (projektowanie, realizacja i ewaluacja kształcenia)
- Jak przygotować prawidłowy statut uczelni + warsztaty legislacyjne
- Strategiczne zarządzanie uczelnią w świetle obowiązujących przepisów
- Tworzenie aktów prawnych w uczelni według zasad prawidłowej legislacji
- Prawa autorskie i prawa pokrewne w praktyce uczelni
- Zasady prowadzenia procedur nadawania stopni doktora i doktora habilitowanego
- Zasady prowadzenia procedur nadawania tytułu profesora
- Obowiązki uczelni w prawie ochrony środowiska – wymagania i przepisy stosowania
- Dostęp do informacji publicznej w specyfice funkcjonowania uczelni
- Pełnomocnictwa i upoważnienia w szkole wyższej
- Formalno-prawne aspekty prowadzenia studiów wyższych w świetle aktualnych przepisów
- Jakość kształcenia w świetle międzynarodowych standardów i kryteriów oceny PKA [Zobacz program]
- Tworzenie kierunku studiów w szkole wyższej [Zobacz program]
- Budowa programów studiów w ramach polskiej ramy kwalifikacji na poziomach 6-7
- Potwierdzanie efektów uczenia się (recognition of prior learning)
- Kryteria i zasady prowadzenia ocen programowych przez Polską Komisję Akredytacyjną
- Studia wspólne – przygotowanie, realizacja i dyplomowanie
- Organizacja i prowadzenie studiów wyższych (projektowanie, realizacja i ewaluacja kształcenia)
- Organizacja studiów podyplomowych i innych form kształcenia (kształcenie specjalistyczne)
- Piąty poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji – kształcenie specjalistyczne w uczelni
- Tworzenie i prowadzenie dokumentacji przebiegu studiów
- Budowa programów studiów w ramach polskiej ramy kwalifikacji na poziomach 6-7
- Studia o profilu praktycznym w modelu dualnym – aspekty prawne i merytoryczne
- Dobre praktyki w zakresie współpracy uczelni z pracodawcami i ich wpływ na jakość kształcenia
- Nowoczesna technologia w dydaktyce akademickiej e-learning i blended learning nie tylko na trudne czasy
- Uczelnie niepubliczne – prowadzenie dokumentacji studiów
- Szkoły doktorskie, a stopień doktora
- Tworzenie i organizacja szkół doktorskich
- Kształcenie doktorantów i ocena śródokresowa w szkole doktorskiej
- Programy szkół doktorskich – tworzenie, realizacja, ewaluacja
- Jakość działalności naukowej – efektywność, widoczność i wpływ społeczny
- Ewaluacja jakości działalności naukowej – zasady, tryb oraz dobre praktyki i rekomendacje z ostatniej oceny [Zobacz program]
- Wpływ społeczny – III kryterium w ewaluacji jakości działalności naukowej [Zobacz program]
- Dokumentowanie osiągnięć naukowych pracowników
- Artykuł jako źródło sukcesu naukowego – jak pisać oraz promować skutecznie swoje publikacje
- Czasopisma naukowe w bazach referencyjnych Scopus i Web of Science. Wymagania i kryteria oceny
- Jak skutecznie budować współpracę uczelni i instytutów badawczych z otoczeniem gospodarczym? Komercjalizacja i działalność gospodarcza w szkolnictwie wyższym
- Procedury dyscyplinarne w sprawach pracowniczych
- Polityka kadrowa i sprawy nauczycieli akademickich wobec obowiązujących przepisów
- Stosunek pracy nauczyciela akademickiego w świetle ustaw
- Regulamin wynagradzania – zasady tworzenia i przyjmowania
- Regulamin pracy – zasady tworzenia i przyjmowania
- Ocena okresowa pracowników
- Czas pracy nauczyciela akademickiego oraz zasady rozliczania pensum dydaktycznego
- Zatrudnianie nauczycieli akademickich zgodnie z przepisami prawa – aspekty prawne i organizacyjne. Szkolenie dla kadry zarządzającej
- Studenckie praktyki zawodowe – regulacje, organizacja i rozliczanie
- Postępowanie dyscyplinarne w sprawach studenckich i doktoranckich
- Zasady i system przyznawania świadczeń pomocy materialnej dla studentów i doktorantów
- Stypendia motywacyjne w uczelni
- Jak prawidłowo prowadzić postępowania administracyjne w sprawach studenckich i doktoranckich
- Organizacje studenckie i doktoranckie w strukturze uczelni – procedury tworzenia, finansowanie i zasady ich funkcjonowania i nadzorowania
- Zasady prowadzenia rekrutacji – organy, tryby, procedury, dokumenty
- Zagraniczne dokumenty o wykształceniu – podstawy prawne, dobre praktyki, przykłady
- Student zagraniczny na uczelni – od promocji do dyplomu (rekrutacja na studia, sprawozdawczość, finansowanie studiów, wydawanie dyplomu – aspekty administracyjne, prawne i praktyczne)
- Legalizacja pobytu studentów zagranicznych na pełnych programach studiów oraz na wymianach międzynarodowych
- Komunikacja międzykulturowa w uczelni
- Internacjonalizacja w szkole wyższej [Zobacz program]
- Umiędzynarodowienie pracowników administracyjnych
- Umiędzynarodowienie pracowników akademickich
- Umiędzynarodowienie inkluzywne – warsztat
- Doskonalenie procesu zarządzania w oparciu o metodologię MBTI®
- Praca i komunikacja w zespole w oparciu o metodologię MBTI®
- W co grają ludzie? Analiza transakcyjna w organizacji
- Budująca komunikacja, czyli jak chcieć razem pracować – szkolenie w nurcie NVC
- Inteligencja emocjonalna, czyli jak pracować efektywnie i z przyjemnością – szkolenie w oparciu o model EQ-I 2.0. ®
- Zarządzanie zespołem w sytuacji kryzysowej
- Detoks stresu – intensywny i praktyczny trening radzenia sobie ze stresem i emocjami
- Rozwiązywanie konfliktów i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w życiu zawodowym
- Komunikacja interpersonalna – jak poprawić jakość relacji ze współpracownikami.
- Budowanie rezyliencji – odporności psycho-fizycznej
- Trening asertywności – jak zadbać o swoje granice w życiu zawodowym
- Jak pokonać wypalenie zawodowe?
- Różnice kulturowe i pokoleniowe w szkole wyższej
- Umiejętność budowania i utrzymywania relacji w środowisku akademickim
- Inkluzywność i przeciwdziałanie dyskryminacji
- Program równości płci
- Dostępność uczelni dla osób niepełnosprawnych – szkolenie dla pracowników administracyjnych [Zobacz program]
- Dostępność uczelni dla osób niepełnosprawnych – szkolenie dla nauczycieli akademickich
Nie znalazłeś/aś interesującego Cię tematu szkolenia?
Napisz lub zadzwoń do nas! Przygotujemy ofertę dopasowaną dla Twojej Uczelni
Z naszych usług skorzystali:
Wybrane opinie naszych Klientów
Dlaczego warto skorzystać z naszych szkoleń?
Jesteśmy ekspertami w zakresie szkolnictwa wyższego
Nasze szkolenia prowadzą osoby z wieloletnim doświadczeniem doradczym w sektorze szkolnictwa wyższego. Jako eksperci reprezentują najwyższy poziom merytoryczny w swoich dziedzinach.
Kładziemy bardzo silny akcent na praktyczność – szkolenia w swej zawartości bazują rzeczywistych przykładach z uczelni i prowadzone są z wykorzystaniem metod umożliwiających późniejsze wdrożenie poznanych narzędzi i konkretnych rozwiązań.
Skutecznie wspieramy w osiąganiu celów rozwojowych uczelni i indywidualnych osób. Pomagamy w trafnej identyfikacji potrzeb szkoleniowych, konstrukcji celowo zorientowanych programów rozwojowych kadry, doborze najbardziej skutecznych metod wsparcia, łącząc elementy szkoleniowe i doradcze.
Szkolenia KROK po Kroku
Jak wygląda proces organizacji szkolenia wewnętrznego w uczelni?
Zgłoszenia zapotrzebowania na organizację szkolenia zamkniętego dla danej uczelni przyjmowane są poprzez:
- formularz kontaktowy znajdujący się na stronie www.irsw.pl
- wiadomości e-mail – szkolenia@irsw.pl
- kontakt telefoniczny z doradcą IRSW: +48 530 448 968
W odpowiedzi na zgłoszenie potrzeb szkoleniowych, doradca IRSW kontaktuje się telefonicznie z przedstawicielem uczelni w celu ustalenia szczegółowych potrzeb szkoleniowych. Rozmowa ma na celu ustalenie oczekiwań uczelni oraz zidentyfikowanie podstawowych obszarów zainteresowania. Na podstawie uzyskanych informacji określana jest wspólnie z klientem tematyka, zakres merytoryczny oraz podstawowe parametry szkolenia.
W kolejnym etapie zespół IRSW projektuje szkolenie dostosowane do potrzeb i specyfiki uczelni. Następnie doradca IRSW przygotowuje wstępną ofertę szkolenia, uwzględniającą wycenę, program oraz proponowane metody szkoleniowe. Następnym krokiem jest konsultacja z przedstawicielem uczelni przedstawionej oferty szkoleniowej oraz ostateczne określenie wszystkich kwestii organizacyjnych i merytorycznych.
Po akceptacji przedstawionej oferty zespół IRSW w porozumieniu z ekspertem prowadzącym szkolenie, przygotowuje materiały merytoryczne oraz szkoleniowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb uczelni.
Zgodnie z ustalonym harmonogramem i standardem szkoleniowym, ekspert Instytutu prowadzi szkolenie dla pracowników uczelni. Szkolenie może być realizowane stacjonarnie (w siedzibie uczelni lub innym ustalonym miejscu) lub online.
W ramach realizacji usługi szkolenia zamkniętego, każda uczelnia, w terminie 30 dni od zakończenia szkolenia, ma możliwość zdalnych konsultacji z ekspertem. Możliwość zdalnego konsultowania z osobą prowadzącą szkolenie, zagadnień szczegółowych dotyczących szkolenia, w wymiarze i zakresie wcześniej ustalonym.
Na życzenie uczelni, badana jest efektywność zrealizowanego szkolenia na czterech poziomach oceny:
- ocena szkolenia przez uczestników,
- efekty uczenia się – wiedza,
- efekty uczenia się – umiejętności,
- ocena wdrożonych umiejętności.
Poznaj naszych trenerów
Piotr Pokorny
Ekspert ds. prawnych i strategicznych
Mariusz Lorenc
Ekspert ds. strategii i kultury organizacyjnej
dr Katarzyna Świerk
Ekspertka ds. zarządzania działalnością naukową
Grzegorz Laskowski
Ekspert ds. prawnych i formalnych aspektów kształcenia
Grzegorz Kierner
Ekspert ds. komercjalizacji, cyfryzacji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym
Joanna Domagała
Ekspertka ds. internacjonalizacji
dr Jacek Lewicki
Ekspert ds. kształcenia doktorantów i ram kwalifikacji
adw. Patryk Dykas
Ekspert ds. prawnych
Anna Rutz
Ekspertka ds. wdrażania dostępności w uczelniach
baza wiedzy
Polecane artykuły
THE World University Rankings 2025: Polska z 44 uczelniami wśród światowej elity
Opublikowana została najnowsza edycja jednego z najbardziej prestiżowych rankingów uczelni na świecie – Times Higher Education World University Rankings 2025. W zestawieniu…
Zjawisko dropoutu – kluczowe czynniki wpływające na porzucanie studiów i jak sobie z nimi radzić z wykorzystaniem funduszy unijnych – nagranie webinaru
10 lat działalności Instytutu Rozwoju Szkolnictwa Wyższego!
Minęło 10 lat od kiedy podjęliśmy inicjatywę wspierania polskich uczelni w ich rozwoju poprzez profesjonalne doradztwo oraz szkolenia. Dotychczasowe zainteresowanie ze strony instytucji…
Każda współpraca
zaczyna się od kontaktu
Porozmawiajmy o szczegółach i razem dobierzmy najlepsze dla Państwa rozwiązania w obszarze zarządzania działalnością naukową.