- Przeprowadzamy kompleksowo badania społeczne wśród kluczowych grup interesariuszy uczelni, tj. nauczycieli akademickich, pracowników wspierających, studentów, doktorantów, partnerów z otoczenia społeczno-gospodarczego oraz mieszkańców regionu lub kraju;
- Analizujemy otoczenie zewnętrzne uczelni określając czynniki mogące wpływać na jej funkcjonowanie w ramach czynników społeczno-kulturowych, prawnych, ekonomicznych, politycznych i technologicznych;
- Realizujemy kompleksowo analizy wewnętrzne uczelni (desk research) na podstawie zewnętrznych danych (systemy POL-on, GUS, EUROSTAT, itp.) oraz aktów normatywnych, dokumentów i innych danych wewnętrznych;
- Przeprowadzamy diagnozę organizacyjną uczelni, obejmującą wywiady, badanie kultury organizacyjnej, analizę kontroli zarządczej, procesów cyfryzacji i innych kluczowych aspektów funkcjonowania;
- Opracowujemy rzetelną diagnozę SWOT/TOWS, umożlwiającą właściwe zdefiniowanie pozycji strategicznej uczelni i uniknięcie błędnych założeń mogących całkowicie uniemożliwić późniejsze wdrożenie strategii;
- Przedstawiamy i omawiamy szczegółowo wyniki diagnozy z przedstawicielami uczelni, umożliwiając prawidłowe zrozumienie rozpoznanych czynników i ich konsekwencji oraz dostarczając rekomendacji dla dalszego procesu planowania strategicznego.
- Przedstawiona w przystępny sposób pogłębiona diagnoza strategiczna uczelni obejmująca opinie i spostrzeżenia kluczowych grup interesariuszy (m.in. pracownicy, studenci i doktoranci, partnerzy otoczenia społeczno-gospodarczego) oraz stan faktyczny wynikający z dokumentów, danych statystycznych i innych danych wewnętrznych uczelni;
- Ustalenie rzeczywistej pozycji strategicznej uczelni i jej zdolności konkurencyjnych, na podstawie analiz SLEPT i SWOT-TOWS, pozwalające na rzetelne określenie strategii bazowej, stanowiącej podstawę do prawidłowego planowania;
- Raport z diagnozy organizacyjnej obejmujący oceny i rekomendacje w zakresie stanu uczelni, wybranych procesów, jakości zarządzania, kompetencji kadry, etc.;
- Zestawienie krytycznych problemów i ryzyk w kluczowych obszarach funkcjonowania uczelni (nauka, kształcenie, kadry, organizacja i zarządzanie, umiędzynarodowienie, relacje z otoczeniem, etc.), umożliwiających podejmowanie dodatkowych działań naprawczych równolegle do prowadzenia prac strategicznych;
- Pozyskanie istotnych informacji z perspektywy interesariuszy, umożliwiających lepsze projektowanie działań operacyjnych (np. oferty dydaktycznej dla studentów, kampanii marketingowo-rekrutacyjnych, etc.);
- Rzetelne podstawy do prawidłowego planowania strategicznego, ograniczające ryzyko przyjęcia błędnych założeń strategicznych.
- Diagnoza funkcjonowania uczelni
- Badania opinii interesariuszy uczelni
baza wiedzy
Polecane materiały z tego obszaru
Efektywne wdrożenie strategii rozwoju uczelni
Dostarczyliśmy metodykę i konkretne narzędzia wdrożenia strategii uczelni, pozwalające na skuteczne koordynowanie procesu i zangażowanie kadry.
Czytaj całośćEfektywne wdrożenie strategii rozwoju uczelniRola strategii rozwoju uczelni w podnoszeniu efektywności działań w obszarze kształcenia
Kształcenie to proces różnokierunkowy, a jego postrzeganie nie powinno sprowadzać sięjedynie do realizacji toku studiów. Efektywne zarządzanie kształceniem, zamykające sięw ramach wyznaczonej…
„Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie” – wywiad z Piotrem Pokornym i Mariuszem Lorencem w „Wieściach Akademickich” UP w Poznaniu
W „Wieściach Akademickich” redagowanych przez Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu ukazał się obszerny wywiad z Piotrem Pokornym oraz Mariuszem Lorencem – konsultantami IRSW…