Szkolenia otwarte online: Procedury nadawania stopnia doktora i doktora habilitowanego
Projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych
Projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych, mający na celu ułatwienie jednostkom publicznym dostosowania się do jej wymogów, został skierowany do dalszego rozpatrzenia. Planowane wprowadzenie okresu przejściowego oraz doprecyzowanie przepisów mają na celu wspomóc urzędy w płynnym wdrożeniu nowego modelu korespondencji elektronicznej. Obecnie instytucje administracji publicznej oraz samorządy mogą już bezpłatnie i w szybki sposób założyć adresy doręczeń elektronicznych.
Po przyjęciu przez Radę Ministrów na posiedzeniu 29 października 2024 r. projekt trafi do Sejmu. Założeniem jest, że system e-Doręczeń zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.
Projekt nowelizacji ustawy o e-doręczeniach
Projekt przewiduje wprowadzenie okresu przejściowego do 31 grudnia 2025 roku, co oznacza, że mamy czas na przygotowanie się do prowadzenia korespondencji przez system e-Doręczeń ale pod warunkiem, że efektywnie go wykorzystamy.
Co istotne, projekt nie zmienia terminu wejścia w życie obowiązku posiadania adresu do doręczeń elektronicznych, który został wyznaczony w komunikacie Ministra Cyfryzacji na 1 stycznia 2025 r. dla podmiotów określonych w ustawie o doręczeniach elektronicznych. W tej grupie są uczelnie.
W projekcie zrównano status wszystkich uczelni poprzez włączenie uczelni niepublicznych do kręgu podmiotów publicznych, osiągając w ten sposób zgodność definicyjną z ustawą o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w której uczelnie niepubliczne są uznawane za podmioty publiczne.
Więcej informacji znajduje się tutaj: [LINK]