Proces kształcenia, jak każde z fundamentalnych zadań uczelni, wymaga kształtowania go w sposób świadomy i celowy. Oznacza to wskazanie kluczowych wartości oraz nakreślenie wizji całego procesu, w ujęciu modelowym dla danej uczelni. Właściwym polem dla takich ustaleń jest strategia uczelni. Efektywne zarządzanie kształceniem, zamykające się w ramach wyznaczonej strategii rozwoju, jest zadaniem skomplikowanym, gdzie duży wpływ ma szereg czynników i kryteriów zewnętrznych.

W niniejszym artykule zebraliśmy najciekawsze fragmenty czerwcowego webinaru, w trakcie którego nasi eksperci – Mariusz Lorenc, Grzegorz Laskowski i dr hab. Krzysztof Szewior (Uniwersytet Warszawski), poruszali tematy związane z ze strategicznym podejściem do zarządzania kształceniem i jakością kształcenia w uczelniach. W artykule znajdziecie Państwo odpowiedzi na pytania takie jak:

  • jak strategia i kryteria zewnętrzne wpływają na kształcenie na poziomie wyższym,
  • jak kształtować relacje z otoczeniem społeczno-gospodarczym w ujęciu strategicznym,
  • z czego wynikają różnice w oczekiwaniach studentów i pracodawców wobec jakości i praktyki kształcenia.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania materiału, który udostępniamy Państwu w formacie PDF.