Diagnoza i opracowanie programu naprawczego kierunku studiów

Dowiedz się więcej

IRSW patronem merytorycznym Forum Jakości Kształcenia 2024

Z przyjemnością informujemy, że nasz Instytut aktywnie zaangażował się w organizację Forum Jakości Kształcenia, organizowanego przez Wyższą Szkołę Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.

Wydarzenie, które organizowane jest pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki, odbędzie się w dniach 13-14 marca 2024 r. w Warszawie.

Jako Patron Merytoryczny nasz Instytut  przygotuje i poprowadzi 2 panele dyskusyjne: „Doskonalenie procesu kształcenia w świetle obowiązujących standardów” oraz „Kultura jakości kształcenia jako element budowy przewagi konkurencyjnej uczelni”. 

Ponadto nasi eksperci Piotr Pokorny oraz Grzegorz Laskowski poprowadzą praktyczne szkolenia dla uczestników konferencji:

  • “Tworzenie kierunku studiów w szkole wyższej”
  • “Skuteczne zarządzanie obszarem współpracy z otoczeniem społecznym i gospodarczym”.

Forum Jakości Kształcenia 2024

Program Forum Jakości Kształcenia 2024

Dzień I

  1. Akademicki system zapewnienia jakości kształcenia.
  2. Polityka zarządzania procesem dydaktycznym – wyniki projektu:
    • kompetencje i rola kształcenia ustawicznego kadry dydaktycznej w zapewnieniu jakości kształcenia;
    • innowacyjne metody dydaktyczne w procesie dydaktycznym.
  3. Monitorowanie i doskonalenie procesu kształcenia – odniesienie do akredytacji PKA:
    • akty prawne usprawniające działanie systemu;
    • sposoby weryfikacji efektów uczenia się i ewaluacja studenckich praktyk zawodowych;
    • znaczenie zatrudnienia praktyków w tworzeniu i realizacji programów studiów oraz zapewnieniu jakości kształcenia;
  4. Jakość kształcenia w procesie internacjonalizacji uczelni:
    • znaczenie udziału obcokrajowców w procesie internacjonalizacji uczelni – program Erasmus +;
    • aktywność studentów w wyjazdach na uczelnie zagraniczne;
    • oferta kursów do wyboru oraz kierunków studiów prowadzonych w języku obcym.
  5. Kultura jakości kształcenia, jako element budowy przewagi konkurencyjnej uczelni:
    •  ogólna struktura kultury jakości kształcenia i jej składowe;
    • monitorowanie, ocena i ewaluacja jakości obsługi studentów przez pracowników administracyjnych;
    • monitoring i wprowadzanie zmian w obszarze infrastruktury uczelni (potrzeby studentów, kadry dydaktycznej, administracji).
  6. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym jako element kształtowania jakości kształcenia na kierunkach o profilu praktycznym:
    • rola współpracy z przedsiębiorcami, władzami, przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego, w zapewnieniu jakości kształcenia oraz możliwości praktycznej nauki;
    • praktyki i staże;
    • działania promujące uczelnie i jakość kształcenia.

Dzień II

  1. Rola studentów i absolwentów w procesie zapewnienia jakości kształcenia w uczelni:
    • rola monitorowania karier zawodowych absolwentów i budowania relacji z absolwentami uczelni;
    • rola studentów w procesie tworzenia programów studiów oraz znaczenie ich włączania się do działań naukowych i w życie uczelni.
  2. Dostosowanie procesu kształcenia do zróżnicowanych potrzeb studentów:
    • niepełnosprawnych i osób ze szczególnymi potrzebami;
    • szczególnie uzdolnionych.
  3. Panel szkoleń nt. jakości kształcenia

Szczegółowe informacje o wydarzeniu i zapisach znajdują się na stronie Uczelni .

W imieniu swoim i Organizatorów serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji!

Udostępnij:
Powrót do Bazy wiedzy

Potrzebujesz wsparcia doradczego lub szkoleniowego w tym obszarze? Chętnie pomożemy!

Umów się na bezpłatną konsultację